08 Gillette Wyoming - Hot Springs South Dakota

7 augustus 2018 - Hot Springs, South Dakota, Verenigde Staten

Dinsdag 7 Augustus
Om half 8 opgestaan. Even heerlijk gezwommen en gebubbeld in de binnenbanden van het hotel. Daarna een kort ontbijt en op weg. Het eerste stuk gaat over de I-90 met grasland rondom. Dan gaan we de US 16 op en verandert het landschap naar heuvelachtig met veel bebossing.
Op eens komen we een authentiek trail town tegen. Het is er heel stil dus we besluiten wat langer te blijven en drone opnames te maken plus opnames voor de nieuwe videoclip van Jennifer en Martin {teaser!!). We krijgen nog een korte rondleiding voor we verder gaan. Onderweg komen we steeds meer motorrijders tegen met waanzinnig mooie machines. Rond 1 uur rijden we de staat South Dakota binnen en rond 2uur komen we aan bij het Crazy Horse Memorial. Hier wordt het gezicht en lichaam van de Crazy Horse uit graniet gemaakt.

De parkeerplaats staat werkelijk vol met Harleys en Indian motoren. De ene nog mooier dan de ander. Het blijkt dat er een week lang een motor rally wordt gehouden door dit deel van het land. De route is voor motorrijders als de hemel. De rest van de dag zien we nog een paar duizend motoren langs komen.

Dan gaan we op weg naar Mount Rushmore waar we na een half uur aankomen. Het staat al jaren op onze bucketlist en nu is het dus zover. Zeer indrukwekkend om de vier presidenten zo prominent voor je te zien.
Na een souvenir en een ijsje ( nou ja... "Je") te hebben gescoord gaan we via de US16 en 387 zuidwaarts. In 1 woord waaaaanzinnig. De route is zooooo mooi en alle motorrijders maken het nog mooier. En als klap op de vuurpijl worden getrakteerd op een bijzondere soort herten, en eerst een eenzame Bison en even later een hele kudde! Zooooo mooi!
Rond 8 puur komen we aan in Hot Springs South Dakota waar we inchecken in het Wyndham hotel en gaan eten bij Woolys. Daarna koffer uitladen, even zwemmen en chillen op de kamer.

1. John de Vries:
    12 augustus 2018