06 Gardiner Montana - Yellowstone NP - Cody Wyoming

5 augustus 2018 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Zondag 5 augustus

Wederom om 7 uur op pad gegaan. We gaan Yellowstone vanuit het noorden binnen en rijden eerst naar Mammoth Hot Springs. Daar tanken we en kopen we wat te eten en een shirt en cap voor Jennifer. Op weg naar de Towers Falls en de Grand Canyon of the Yellowstone krijgen we een fantastische verassing een zwarte beer met 3 kids! Wow!!
Onderweg is het landschap zo adembenemend, dat Martin zijn drone even de lucht in laat.
De waterval van de Grand Canyon of the Yellowstone is van dichtbij te bekijken door een trail te wandelen die steil omlaag gaat. Het is de moeite meer dan waard.op de terugweg naar boven krijgen we een kado van moeder aarde: een gigantische plensbui. Na 20 minuten klaart het gelukkig weer op.
En dan de volgende verassing: een grote bison die een stuk met onze auto meeloopt.wat een grote beesten!
We rijden door tot Mud Volcano en Sylphur caldron. Hier komt op een groot aantal pleken stoom uit de grond, dat vermengd met alle organismen en andere stoffen in de.zgn magnakamers zorgt voor een rotte eieren lucht. Ook hier zien we weer een aantal bissons waarvan 1 zeer dichtbij.
De gehele route route is niet te beschrijven zo mooi en wijds. Martin vliegt nog een keer over een riviertje voordat we rond half 5 bij de Buffalo Bill Cabins in Cody aankomen.Cody is gesticht door "Buffalo" Bill Cody en is een western getint stadje. We eten heerlijk bij de Proud Cut Saloon en gaan dan de Rodeo bezoeken. Veel mooie quarterhorses gezien en mooie acties op stieren en paarden van de cowboys.
Rond half 11 zijn we weer bij onze cabin.Martin gaat nog 6km hardlopen. En dan lekker douchen en slapen! De eerste 1000km zitten er op.

1. Evelien Schermer:
    6 augustus 2018