05 Jackson Wyoming - Grand Teton NP - Yellowstone NP - Gardiner Montana

4 augustus 2018 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Zaterdag 4 augustus
7 uur vertrokken voor een lange dag. Eerst rijden we naar Mormon Row. Hier staan een aantal oude huisjes die laten zien hoe de mormonen vroeger leefden. Met het fantastische Grand Teton gebergte op de achtergrond is dit wel een heel mooi plaatje.
Vandaar gaan rijden we naar het visitor center van het Grand Teton NP. De rit door dit park is niet in een foto te vangen.
Vlak na het Grand Teton NP rijden we het oudste National Park van Amerika in: Yellowstone NP. 50% van alle geisers op aarde ligt in dit park. Het is eigenlijk 1 grote vulkaan. We stoppen bij een aantal geiser bassins en uiteraard zijn we getuige van de uitbarsting van Old Faithfull. Daarna na de Grand Prismatic Spring, de heetwater bron met fantastische kleuren.
Via een de fountain Paint pots rijden we naar de Noord uitgang van het park en rond 8 uur in de avond (!) Komen we bij het Park Hotel in Gardiner aan. En toen was er even paniek. We hadden eergisteren een zeer uitgebreide mail gekregen met de melding dat er geen incheck balie is. We hebben een kamernummer met code voor kamer en internet gekregen. Maar, wij zitten al dagen zonder telefoon en internet doordat Tele2 een grote storing heeft. Gelukkig wist 1 van de gasten de wifi code en vond ik uiteindelijk de mail met alle info.... Pffff.... De kamer en het hotel ziet er overigens wel erg gezellig uit in old western stijl. We halen. Een straat verderop wat pizza's die we in de kamer opeten. Alleen zorgen de pepers bij Jennifer en Rianne voor verhitte monden. Nu lekker slapen. Morgen ook weer vroeg op voor een rit door Yellowstone naar het oosten. Kijk ook even naar de mooie foto's!

1. Anita:
    5 augustus 2018
    Wow wat n mooi begin van jullie reis 😘